søndag den 1. december 2013

Adventsglögg

Det har været en travl måned. Omstruktureringen er ifølge Anders gået godt. Vi har indført vores egen kommunemodel af LEAN. Det går kort sagt ud på at alle sagsbehandlerne administrerer hver sit område af Serviceloven. Borgerne skal derfor sende flere ansøgninger ind hvis de insisterer på hjælp efter forskellige §§ i SEL. Jeg skal dog ikke arbejde med ét område, det fik jeg fortalt Anders klart og tydeligt, tidligt i processen. Nu tager jeg mig af særligt komplekse sager. Det har Anders selv besluttet. Antallet af sager per medarbejder er steget - men det mener Anders kun er på den korte bane. Jeg tror han har ret.

I morgen får vi traditionen tro tildelt nissevenner.

Det er første søndag i advent, så jeg skal have glögg. Det har jeg ærligt talt fortjent.

Hvid juleglögg


1 flaske tør hvidvin
1-2 kanelstænger
½-1 flaske gin

Hvidvinen varmes forsigtigt op i en gryde sammen med kanelstangen/- stængerne. Det må endelig ikke koge. Når hvidvinen er varm (ca 77 °C ) tage gryden af varmen og ginen blandes i.

Rigtig god advent

Ingen kommentarer:

Send en kommentar