torsdag den 12. december 2013

Udredning

Jeg har lige fået lempet en borger ud af døren. I morges, inden jeg havde fået min morgenkaffe, mødte borgeren uanmeldt op på mit kontor. Det er bare ikke i orden.
  • Tirsdag og torsdag er borgerfri dage - netop for at vi effektivt kan hjælpe borgerne med kompetent sagsbehandling.
  • Mit kontor ligger i en borgerfri zone på rådhuset og 
  • vi laver LEAN digital sagsbehandling.  Vi arbejder ikke med relationer og helheder.
Den her borger var overhovedet ikke digital, hun var ikke-digital på en fysisk og højrøstet måde.
Hun havde fået afslag på en ansøgning om hjælp til sit barn. En ting er at håndtere  politikere og deres løfter til borgerne om guld og grønne skove, men nogen gange virker det som borgerne i denne kommune kun får børn med udfordringer vi skal afhjælpe. Mødre tror at alt handler om deres børn. Kommunen burde være borgerfri, så ville vi gennemgå sagsbunkerne hurtigt og professionelt.

Hun havde fået et afslag fra G&G og fattede overhovedet ikke, hvorfor hun får hjælp med det samme.
Efter ½ times intensiv samtale/rådgivning aftalte vi at hun trak sin ansøgning tilbage. Og at vi sammen får lavet en udredningsplan for at undersøge hvilken hjælp hendes barn konkret har brug for.

Hun vil efter udredning få min personlige vurdering af hvilken §, hun kan søge hjælp efter. "Mødet" endte med at hun takkede mig for min faglighed.

Nogen gange er jeg bare så dygtig  til ikke at blande følelser og empati med arbejde. Hvis ikke jeg har overblikket - hvem har så?

Jeg iværksætter uden ophold Kommunens udredningspakke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar