torsdag den 6. december 2012

Julefred

Der er mange, der har undret sig over billedet på gårsdagens indlæg. Er det en nisse? Er det en en flyvemaskine? Nej det er SuperMinisteren.
Superministeren er meget sammensat sammensat politiker med fine bittesmå politiske holdninger, både til højre og til venstre - men tøjlet af en veludviklet administrativ sans. Frontallapper Frontallapper  Frontallapper.

Mona siger at SuperMinisteren er nem at arbejde med. Hun forstår nødvendigheden at tænke økonomisk, ansvarligt og strategisk. Hun er flink. Ikke alle politikere at nemme at arbejde med. Mona sendte mig et billede af noget wc-grafitti.fra ROLEX-ministeriet:


Nogen har tydeligvis fået ret. Og således sænkede julefreden sig i det lille ministerium.


Her er også julefred. Faktisk har der været meget stille på kommunen her til morgen. At det er borgerfri dag hvor alle indgående telefonlinier er lukket ned, forklarer ikke stilheden. Ventemusikken er naturligvis julemusik. De borgere, der endnu ikke er i julehumør, kan ringe til kommunen, sætte telefonen på medhør, og så kommer de det. I julehumør. Da jeg drak min nissegave, kom jeg i tanke om Anders.Jeg har ikke set noget til Anders i dag.Bolette kunne fortælle mig at han var mødt på arbejde Jeg gik ind til ham på hans kontor.  Ander blev glad da han så mig. Det plejer Anders ikke. Anders kan mærke at han har fået mere energi, efter at han har uddelegeret ansvar. Han er begyndt at planlægge strategiplanerne for 2014-15. Jeg har lovet Anders, at hvis jeg savner coaching kommer jeg til ham. Husk informationsmødet i morgen aften nåede han lige at sige inden jeg slap ud fra hans kontor.

Borgmesteren vil informere borgerne om kommunens fantastiske handicappolitik og resultaterne heraf.. Jeg skal invitere borgerne til mødet og i øvrigt holde borgmesteren i hånden. Direktionen har briefet og orienteret borgmesteren - jeg skal bare være der for at støtte ham. Direktionen er bekymrede for borgmesteren - han lader sig ofte styre af sine meninger og følelser. Hvis jeg lander det her møde, kan jeg selv udpege 10 borgere der får en anden sagsbehandler end mig. Jeg har allerede bestilt en annonce i Ugeavisen. Det er den mindste annonce avisen overhovedet har. Til gengæld sidder annoncen bagerst i avisen, i skarp konkurrence med reklamerne for bordeller og kloaktømning.Sneen ligger tykt over landet og Ugeavisen omdeles i morgen. Det er ikke min skyld hvis der møder nogen op til informationsmødet. Her er julefred. Jeg pakker en mørk chokolade ind. Anders kan ikke lide chokolade. Jeg skriver: til Anders, fra Nissen på mærkaten. Jeg lægger gaven på den store kopimaskine i printerrummet.

1 kommentar:

  1. glæder mig til at høre om hvad der sker på informationsmødet.

    SvarSlet