tirsdag den 18. december 2012

Skrigeren

Anders er stadig sygemeldt. Ikke at afdelingen lider under det. På visitations-/ afdelingsmødet i går var den hysteriske mor igen på dagsordenen. Bolette er efterhånden blevet godt og grundigt træt af, at skrigeren bliver ved med at ringe. Egentlig er det lidt min skyld, at det er Bolette det går udover. For lidt over et år siden blev morens søn udredt på sygehuset, han fik et mellemstort udvalg af bogstavskombinationer som diagnoser. Nogen gange tror jeg at lægerne finder på alle de nye diagnoser, når de ikke kan komme videre i Scrabble. Diagnoserne findes accepteres ikke WordFeud.

Moren fik besked på, at hans prognose er svær at udtale sig konkret om - men at alle børn udvikler sig. De videre tiltag omkring hans udvikling skal ske i kommunalt regi. Det er nu lidt over et år siden. Vi sagsbehandlet resolut. Vi har holdt ikke eet - men hele tre fuldgyldige netværksmøder med, læger, PPR og lærere, noget som moren ikke rigtigt sætter pris på. Vi har lavet en § 50. Men ikke at det afholder moren for at kræve handling.
Først skrev hun direkte til afdelingen, men efter hun klagede direkte til borgmesteren, har vi haft svært ved at svare hende.

Tingene tager nu en gang lidt længere tid når borgeren konfliktoptrapper

Så ringede hun for at forlange hjælp til sin søn.Til sidst måtte jeg forklare moren at vi nok skulle ringe op, når der var nyt. Så begyndte hun at beklage sig til Bolette. Her den sidste måneds tid er hun begyndt at skrige af Bolette i telefonen. Det er meget upassende.


Vi besluttede på mødet at der bør gøres noget, ikke mindst for Bolettes skyld. De andre turde ikke beslutte noget, når Anders ikke var til stede.
Normalt er jeg ikke meget for at hjælpe i utide - men min private akutadventspulje, gjorde at jeg sendte moren en bevilling. På en krisepsykolog.

Bolette skal helst have kræfter til at forkynde chokoladens fordele - moren afviger for meget fra det normale. I morgen har jeg fortjent en tredobbelt nissegave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar