lørdag den 15. december 2012

Udsat på ubestemt tid


Det var en bøvlet dag. Jeg er blevet afvist - smidt på porten. Første gang jeg har haft brug for Anders som afdelingsleder vælger Anders at blive ved med at være syg. Bolette har endda indsunget julesange på hans telefonsvarer i går. Og sendt ham chokolade. Det er ikke nemt at være den eneste normale når verden er af lave og det oven i købet er jul.

Jeg orker ikke at skrive om hjemmebesøget - måske i morgen. Når alt igen er normalt og ikke har vide rammer. På vejen hjem måtte jeg stoppe to gange for at købe nissegaver. Da jeg trådte ind af døren ringede der endnu en mor og ville tale med Anders og krævede handling og.svar. Jeg er i fuld gang med at behandle sagen. Men når jeg bliver afbrudt og forstyrret af borgere har jeg ikke tid til at passe både mit og Anders' arbejde. Afslagene skriver jo ikke sig selv. Jeg endte med at love moren svar i dag:




Fra: Karin fra Kommunen
Sendt: 14. december 2012 19:25
Til: Xxxxxxxxxxxxx
Emne: Ledsageordning, julekoncert, til Xxxxxxxxxxxxx

Kære Xxxxxxxxxxxxx,
Jeg har modtaget din ansøgning dateret 3. september 2012 såvel som dine rykkere af. Henholdsvis 16. november og 1. december 2012. Som jeg har nævnt for dig, når du i utide har ringet, er din ansøgning allerede prioriteret meget højt og er nu i kategorien ”haster”.
Jeg må desværre meddele at jeg ikke vil kan nå at behandle ansøgningen indenfor vores normale frister grundet både mange arbejdsopgaver, sygdom i ledelsen, julefrokost såvel som min juleferie. Derfor indsætter jeg efter et konkret skøn lige herunder og nedenfor Kommunens standardbrev vedr. sagsbehandlingsfrister.
Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt, en gang i det nye år.
Afdelingens generelle sagsbehandlingsfrist på ansøgninger om ledsagerordningen er omtrent 4 uger.
Afdelingen skal iht. retssikkerhedslovens § 3, stk. 2, underrette dig, hvis den generelle sagsbehandlingsfrist ikke kan overholdes, og orientere dig om hvornår, du kan forvente en afgørelse.
Afdelingen er i gang med at behandle din ansøgning. Afdelingen skal sørge for, at sagen er tilstrækkeligt oplyst til, at der kan træffes en afgørelse om det ansøgte.
Afdelingen meddeler, at vi i øjeblikket ikke er i stand til at overholde den generelle sagsbehandlingsfrist og kan oplyse, at der er en længere ventetid.
I øjeblikket er ventetiden desværre op til 8 uger fra d.d. da vi aktivt afventer indhentning af oplysninger til genbehandling af sagen.
Du vil høre nærmere fra os. Opstår der noget akut i ventetiden, er du velkommen til at prøve at kontakte os.
Har du i øvrigt spørgsmål til behandlingen af din ansøgning, er du velkommen til at kontakte undertegnede.


Venlig hilsen

Karin
Kommunen
               
                                          

Ingen kommentarer:

Send en kommentar